Poradnik / F.A.Q

Witamy w dziale stworzonym specjalnie po to, aby w prosty i szybki sposób pomóc naszym Klientom w odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Czy każdy pilot wymaga zaprogramowania?
Poza kilkoma wyjątkami wszystkie nasze piloty wymagają zaprogramowania,  czyli wprowadzenia właściwego kodu (patrz. Spis kodów) za pomocą klawiatury pilota.
Jedynie piloty zamienne (Mak 40, e-Mak, MS) nie wymagają programowania – wystarczy włożyć baterie i pilot jest gotowy do pracy.
Jak zaprogramować pilota?
Aby zaprogramować pilota należy przeczytać instrukcję obsługi, w której dokładnie wyjaśniono schemat postępowania.
Instrukcje obsługi do wszystkich pilotów ELMAK dostępne są również do pobrania w zakładce: Instrukcje.
Czy pilot będzie obsługiwał wszystkie funkcje z mojego starego pilota?
Nasze piloty obsługują wszystkie funkcje pilota oryginalnego. Ze względu na ograniczoną ilość przycisków przyjęliśmy zasadę, że najistotniejsze funkcje dostępne są wprost, zaś pozostałe funkcje dostępne są razem z naciśniętym i trzymanym przyciskiem SHIFT.
Jeśli jednak nie udało się znaleźć kodu dedykowanego do danego modelu to można spróbować pozostałych kodów z danej marki lub zastosować automatyczne wyszukiwanie kodu zgodnie z instrukcją. Istnieje szansa że znaleziony kod będzie obsługiwał przynajmniej podstawowe funkcje.
Jak zaktualizować bazę pilota?
Proszę udać się do sklepu, w którym zakupiło się pilota. Sprzedawca skontaktuje się z nami.
Podczas programowania świecąca dioda nie reaguje na naciskanie jakichkolwiek przycisków. Dlaczego tak się dzieje?
Najprawdopodobniej baterie nie zostały założone prawidłowo lub się wyczerpały.
Proszę wyjąć baterie i włożyć je ponownie po upływie 10 sekund, jeśli problem nie ustąpi, proszę wymienić baterie na nowe.
Po naciśnięciu przycisków wyboru urządzenia lub SET dioda miga aż do ich puszczenia. Co należy zrobić?
Rozwiązaniem tego problemu jest wymiana baterii na nowe.
Dlaczego przy wprowadzaniu kodu podczas programowania dioda świecąca ciągle miga?
Wprowadzono nieistniejący kod.
Proszę sprawdzić ponownie w spisie kodów, właściwy kod dla Twojego urządzenia.
Baza kodów jest przez nas systematycznie poszerzana. Nowe kody podawane przez wyszukiwarkę mogą nie dać się zaprogramować w pilocie uniwersalnym jeśli posiadamy pilota kupionego pewien czas temu. Należy sprawdzić obecność kodu z wyszukiwarki z dołączonym do pilota papierowym spisem kodów.
Co należy zrobić, gdy dioda świecąca ciągle miga?
Proszę wyjąć baterie z pilota i dostarczyć go do naprawy do serwisu firmy ELMAK.
Moje urządzenie w ogóle nie reaguje na pilota. Jak sobie z tym poradzić?
Sprawdź:

  • czy wybrałeś odpowiedni przycisk wyboru urządzenia (przy pilocie Basic 3in1, Oskar);
  • czy wprowadziłeś właściwy kod dla urządzenia, które chcesz obsługiwać (patrz: spis kodów w instrukcji);
  • czy urządzenie reaguje na pilota oryginalnego.
Pilot nie realizuje wszystkich funkcji pilota oryginalnego. Jak rozwiązać ten problem?
Sprawdź:

  • w spisie kodów układ odwzorowań funkcji pilota oryginalnego (za wyjątkiem pilotów Basic);
    Uwaga: mniej istotne funkcje dostępne są razem z naciśniętym i trzymanym przyciskiem SHIFT
  • czy wprowadziłeś właściwy kod dla Twojego urządzenia i wypróbuj inne kody przypisane do marki Twojego urządzenia i wybierz ten, który realizuje najwięcej funkcji;
  • jeżeli pod żadnym kodem pilot nie realizuje wszystkich funkcji oraz zastosowanie funkcji wyszukiwania nieznanego pilota nie dało satysfakcjonujących wyników, skontaktuj się ze sprzedawcą w związku z możliwością wymiany lub zwrotu pilota.
Dlaczego podczas funkcji wyszukiwania pilota nieznanego pilot wyłączył urządzenie w czasie przeszukiwania, a przycisk POWER oraz inne nie działają?
Nastąpiło przeskoczenie numeru właściwego kodu.
Proszę włączyć ponownie urządzenie, a do „przeskoczonego” kodu wrócić naciskając strzałkę w dół.
Co zrobić, jeśli nie znalazłem swojego urządzenia w spisie kodów?
Nawet jeśli nie znalazłeś swojego urządzenia w spisie kodów, pilot może obsługiwać Twoje urządzenie – spróbuj funkcji wyszukiwania pilota nieznanego (patrz: instrukcja) lub wprowadzaj kolejno kody przypisane do innych urządzeń marki Twojego sprzętu i sprawdzaj poprawność działania pilota.
Wprowadziłem nieprawidłowy kod. Czy mogę zaprogramować pilota jeszcze raz?
Każdy pilot uniwersalny marki ELMAK można wielokrotnie programować różnymi kodami. Nawet jeśli pomyliłeś się podczas wprowadzania kodu zacznij procedurę programowania od początku.
Wymieniłem model urządzenia. Czy nadal mogę używać pilota ELMAK?
Nadal można używać pilota ELMAK. Każdy nasz pilot uniwersalny można wielokrotnie programować pod inny model sprzętu.
Jak przebiega proces reklamacji?
W celu złożenia reklamacji prosimy o odesłanie uszkodzonego towaru na adres firmy:
Elmak Sp. z o.o. Serwis gwarancyjny, 35-323 Rzeszów, ul. Morgowa 81.

Dla usprawnienia procesu reklamacyjnego prosimy, by przesyłka z reklamowanym towarem zawierała również:

  • dokładne dane adresowe i telefoniczne klienta,
  • przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego,
  • dokładny opis usterki i sposób jej powstania,
  • dowód zakupu towaru.

Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni roboczych licząc od dnia dostarczenia uszkodzonego towaru ze wszystkimi wymaganymi dokumentami do siedziby firmy. W przypadku uwzględnienia reklamacji naprawiony lub nowy towar zostanie odesłany do klienta lub nastąpi zwrot kosztów. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji towar zostanie odesłany do Klienta wraz z opinią o niezasadności reklamacji.

W przypadku stwierdzenia wady produktu mogą Państwo również zgłosić się do punktu, w którym go zakupili i zapytać sprzedawcę o możliwość dokonania zgłoszenia gwarancyjnego za jego pośrednictwem.

Ile mam czasu na złożenie reklamacji?
Gwarancja udzielana jest na czas wskazany na opakowaniu każdego z produktów.
Na jaki adres należy kierować przesyłki reklamacyjne?
Przesyłki reklamacyjne należy kierować na adres:
Elmak Sp. z o.o.
Serwis gwarancyjny
ul. Morgowa 81
35-323 Rzeszów
Jakie uszkodzenia nie podlegają reklamacji?
Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń powstałych na skutek niewłaściwego użytkowania, uszkodzeń mechanicznych, zalania płynami, odwrotnie założonych baterii.
Jak długo czekam na rozpatrzenie reklamacji?
Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni roboczych licząc od dnia dostarczenia towaru do siedziby firmy.
Co należy zrobić jeżeli nie otrzymałem odpowiedzi na reklamację?
W takim przypadku należy skontaktować się z firmą ELMAK pod numerem telefonu: 17 784 40 37 lub e-mailowo: reklamacje@elmak.pl.